søndag 23. august 2009

Skolestart på Dille gård...

Hei

Nå har jeg lagd en blogg så jeg kan blogge for de der hjemme, sånn at de kan få se hva jeg driver med, etter som jeg har flytta langt hjemmefra. Skolen heter Dille gård, naturbruksgymnasium. og ligger i Østersund.

Først vil jeg fortelle litt om reisen hit. Mamma kjørte meg hit i går. Det første vi klarte var å forsove oss, ikke så rart ettersom jeg hadde pakka helt til 4/halv 5 tiden. Og hadde planer om å stå opp kvart over 5, men når jeg tenker meg om er det ikke så rart jeg ikke våkna til ringeklokka da. Det var ikke bare jeg som forsovet meg, mamma også enda hun hadde sovet flere timer enn meg. Vi kom oss nå avgårde i 9 tiden. Vi gjorde det sånn at jeg skulle kjøre til grensa, altså Trysil. Det var en rimelig trøttsom tur. Jeg hadde kun sovet 3,5 time. Syntes jeg klarte turen til Trysil rimelig bra, og holdt konsentrasjonen oppe!


Fra grensa og til Dille gård kjørte mamma, og jeg sov nesten hele veien. Det trengte jeg! Mamma vekka meg underveis, for vi kjørte forbi reinstyr! Fikk tatt noen bilder av dem med det nye kameraet!



Reinstyrene gikk langs veien, i sverie et sted.

Så kom vi frem i 6 tiden, da måtte vi vente på en dame som skulle vise hvilket rom jeg skulle få. Vente på henne i ca 1,5 t. I mellomtiden fikk vi sett oss litt rundt, så det gjorde ikke noe at vi måtte vente. Første intrykket var at det var veldig fint her, finere enn jeg hadde trodd. og finere enn bildene jeg hadde sett. Har fått tatt noen bilder av gårde og hust jeg har rom. Har også fått tatt bilder av rommet mitt, er kjempe fornøyd! Og liker rommet godt. Har et vindu ved senga som er ut mot 2 andre hus og rundkjøringen. Liker den godt!




Kontor og Södra(Elevboende)


Sødra/Kontor og Västra.


Østra, det huset jeg bor i. Inngangen.





Östra, vinduene øverst "midt i" er mine.Det lille til høyre og det store til venstre.


Flere bilder kommer etterhvert, har bare ikke tid akkurat nå. For må tidlig opp i morgen, noe jeg ikke er vant til nå. Regner med å stå opp litt etter 7 for er frokost kvart på 8. Og alle skal møtes kl. 09.00 i matsalen. Så får vi se hvordan dagen bliri morgen! SKIKKELIG spent, håper det blir en fin dag!!!


OVER OG UT!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar