søndag 18. oktober 2009

Snøen kommer tidlig...

Hello!





Den elskede skolen min<3

Ja, nå har høsten kommet og nesten samtidig kom vintern. Hvertfall nesten. Den første ordentlige snøen la seg den 6. oktober, Og det var noen cm. Den gikk fort bort igjen, neste dag var alt borte. Etter dette har det ikke snødd mye, bare snø som ikke har lagt seg.


Ja som sagt, høsten er her og bladene er blitt gule og faller av trærne. Det er utrolig fint, men også trist. For nå kommer den mørke årstiden og kulden. Dette kan jo også være fint, men bare om stjernene stikker frem på himmelen og blinker ned. Det syntes jeg er fint, men når det er grå himmelen da er det trist. Da blir man så deprimert. Så derfor får man passe på å huske de spessielt fine dagene, for da føler man seg ofte bedre. Så derfor passer jeg på å ta bilder, så jeg har noe å se på utover vinteren!



Annet som har skjedd er at jeg har vært hjemme en tur, der kan man si at ALT gikk galt. Uten å nevne hva. Jeg sto opp 6 om morgenen og var klar og gleda meg veldig til turen hjem. Først var det taxi, så var det tog og deretter fly. På flyplassen ventet karianne og Lars-Erik. Jeg hadde ønsket meg en velskomstkomite med plakat, blomster og kake. Og tror du ikke jeg fikk det! Jeg som egentlig bare hadde tullet, så jeg ble veldig glad og overaska!
Så var jeg snart endelig hjemme, men først var det en tur innom hööks og se etter om det var noe Andres trengte. Så ENDELIG var jeg framme i stallen. Det som jeg hadde gått rundt i 1 mnd å mast om, at jeg ville ri Andres og at jeg ville se han igjen.
Jeg løp ut av bilen og ut til Andres og kasta meg rundt halsen hans. Og jeg er sikker på at han tenkte som vanlig; "jaja"... Han bare sto der som om igenting hadde skjedd, men det gjør ikke noe, var veldig godt å se han igjen uansett!!!! Så ble det ridetur med Ida, rei på jordene. Var så utrolig koselig, kommer til å savne det masse...! Jeg måtte ri barbak for han hadde fått et sår der gjorden skal sitte, men det gikk veldig fint! Han var veldig snill som vanlig! Etter turen tok Ida bilder av oss når vi rei på jordet, tusen takk Ida!!!

Det var så koselig! Akkurat i solnedgangen!



Så gikk sola ned... Andres er så søt!


<3

Så på mandag 21. september ble Andres sendte med travtransporten til Bjerketravbane, og Tor var så snill å kjørte oss dit! Dagen etter kjørte karianne med meg til skolen. Hun ville se hvordan det så ut her og jeg ville at hun skulle se. Så da tok vi 2 fluer i 1 smekk, så ble hun med meg oppover. Turen virket kortere nå enn sist, noe som var helt greit for meg. Vi brukte ca 10/11 timer med masse stoppig. Brukte mye lengre tid i timer nå enn sist, men tror pausene gjorde at det virka kortere... Endelig oppe på skolen, var det mørkt og vi fikk ikke sett oss så mye rund. På skolen fikk jeg en hyggelig velkommst og det var godt å være tilbak igjen.
Karianne og jeg tok oss en tur inn til østersund dagen etter, onsdag den 23. september. Det var veldig koselig og vi fikk sett oss litt rundt. På torsdag var det skole igjen, og karianne dro inn til
Østersund for å shoppe, alene. Og hun kom tilbake med endel greier. Bland annet kake til meg!!! Som var veldig god!
Karianne tok turen hjem på Fredag den 25. september. Hun var ikke helt i form, og virket ikke bra. Hun hadde vært veldig snill å støvsugd huset vårt og vaska doen oppe, men det var ikke så smart for hun var helt utslitt. På kvelden en gang fikk jeg en melding om at hun endelig var hjemme. Og hun var veldig trøtt.
Så kom dagen da Andres endelig skulle komme. Hadde vært veldig mye frem og tilbake med når han skulle komme. Det ble tilslutt bestemt at han skulle komme på søndag 27. september. Han fikk transport med hesten til Maria, Geysir. Og noen timer senere skulle han slippes ut i løsdriften.
Dette syntes han var veldig godt, og slippe stå på en henger. Han løp rundt som en galing, har aldri sett han løpe så mye før. Så dette var han nok veldig glad for. Og det var heller ingen problemer da han ble sluppet ut, han er jo så lav i rang at det ikke var noe problem.


2 lykkelige hester! Andres og Geysir.

Elsker dette bildet, han ser så lykkelig ut!!

Etter dette har det ikke skjedd veldig mye, har bare vært veldig uggen i kroppen og ikke følt meg helt bra. Så nå er jeg blitt sjuk og føler meg ikke helt bra. Er nok min kjære søster som har smitta meg for føler meg akkurat som hun har gjort. Så nå vil jeg bare bli frisk. Så jeg får gjort så godt jeg kan på skolen og da kan jeg ri igjen. Noe jeg ikke har gjort siden tirsdag den 13. oktober.
Den 13. oktober hadde jeg min første ridetime på Andres. Det gikk veldig bra, hvertfall ettersom jeg har følt at det har vært noe galt når jeg har ridd siden han kom hit til Dille. Har ikke selv funnet ut hva som var galt, men noe var det... Jeg red for Lena Fernlund, og hun sa at jeg ikke kunne kreve for mye av han og slutte gjøre masse rare greir med henda mine. Ri med KROPPEN, sa hun!!! Dette hjelp veldig, jeg tror grunnen til at jeg begynnt sånn mye mer enn tidligere. Er nok at jeg blir litt stressa og begynner tenke for mye, ettersom man føler et press når det står mange rundt å ser på en når en rir. Og da føler man at man blir dømt.
En annen ting vi kom fram til var at han av en eller annen merkelig grunn har blitt veldig ujevnt sterk i sidene. At det derfor også har blitt enda verre en nødvendig. Så nå har vi fått masse tips om hvordan vi skal jobbe.
MEN problemet er at etter denne timen så har jeg vært/blitt syk. Jeg har gått i 3 uker å følt meg veldig slapp, sliten, trøtt, vondt i hodet og hatt små-vondt i halsen. Så nå på onsdag den 14. oktober, da sa det pang. Og jeg følte meg helt elendig. Noe som passet veldig dårlig, ettersom jeg ville jobb vidre med Andres og jeg hadde/har mye ugjorte lekser. Er fortsatt i dag ikke frisk, men i dag mandag den 19. oktober blir det skole. For nå er jeg veldig lei av å se de 4 veggene her inne på rommet. Og jeg vil ri!!!


Min søte lille poowwnii, ser litt merkelig ut på dette bilde, men gjør ikke noe!



Spiser opp det siste gresset...

Ellers er alt bra her på skolen, jeg trives masse. Og alt går bra utenom at jeg er litt sjuk, men det går over snart... Håper jeg! Så nå får vi bare vente på at vintern kommer å tar oss. Og biter kulden fast i oss til vi både fryser og blir depprimert... MEN da får vi nyte de nydelige stjerneklare nettene, og ta godt vare på dem! Og vi får lengte til sommer og varmen holder rundt 0ss!

Høsten er her, og snart er vintern det også. Jeg får glede meg til jul og stjerneklare netter...<3>





1 kommentar:

  1. Så fint innlegg:) Flink du er! Håper du blir bra nå, så du får ridd og gjort litt lekser snart:)
    Kleeeeem fra Karianne

    SvarSlett